Confession blog

Jaha, då var det tisdag redan. Tiden bara springer iväg, blir ju bara mer och mer stressad! Det är ju så mycket nu. Skulle egentligen åka hem ikväll..men det är sånt himla snöoväder, så jag väntar till imorn på dan istället. För i det här vädret är det säkert buss också..o åka buss på kvällen ända upp till Lkpg i snöoväder.. nej tack! Det gjorde jag en gång förra året och jag trodde seriöst jajg skulle dö varenda minut!

Igår fick jag iaf ett mycket glatt besked som jag har väntat på sen i torsdags..Jag fick jobbet! :D. Det var såhär, att jag sökte en tjänst för lite mer än 3 veckor sen, om att de skulle starta en ny förskola, och den rektorn som har hand om det är rektorn vid min praktikplats, det är samma område nämligen. Så vi har ju träffats innan, så då tänkte jag att jag kanske har en liten större chans då iaf :). Sen förra veckan så ringde han iaf o sa att jag kunde komma på intervju :) yay. Sen så var jag där i torsdags iaf och då sa han att han hade mer att prata med mig om, att han skulle släppa en liten bomb för mig typ..jag tänkte: jaha vad nu... Sen kom jag dit iaf och efter att vi hade suttit o pratat i mer än 1 timme så hade jag fått besked om vad det handla om. Det var nämligen så att de skulle omorganisera lite på min praktik så att jag kunde få en plats där och alltså inte på det här nystartade. Men det skulle jag få besked om i måndags och fick jag inte den tjänsten så var jag fortfarande aktuell för det nystartade. SÅ jag har ju gått o varit nervös hela helgen nu och drömt både mardrömmar och bra drömmar om det. :P sjukt. Den sista var bra iaf. Men nu är det som sagt ingen hemlis längre. :)

Sen i måndags hade han fortfarande inte ringt efter 15. så då ringde jag, jag var ju tvungen att få veta. och det var ett positivt svar :D . jag sa t.om. "Herregud" i telefonen, han måste väl tyckt jag va knäpp :P haha. Ne men så är de iaf :).  Måste verkligen tacka dessa underbara människor där ute som talade så gott om mig och som gjorde detta möjligt ! TACK! Detta ska bli spännande.

På tal om nåt annat så såg jag på Biggest Loser Sverige - finalen igår. Har ju följt vartenda avsnitt och varit fascinerad och igår satt jag seriöst o skrek rakt ut :P Vilka människor vissa av dom alltså! O Karl-fredrik som vann då...seriöst..75,5 kg! Det är ju fan nästan 1 ½ mig! det är helt sjukt! Vilken motivation man måste ha. Hoppas han ´håller det med sen då! Det var verkligen en annan människa som stod där på scenen, mycket snyggare också verkligen. Och Rune var också väldigt förändrad.. Ja herregud. Bra kämpat måste jag säga!

Kommentarer
Postat av: Linda

GRATTIS! Vad roligt för dig! Du är grym! När skall du börja jobba då? Efter examensarbetet? :)

Puss

2010-11-23 @ 20:07:33
URL: http://blomklocka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0