Det är mycket nu

Har iaf kommit på att jag ska vara djävul nu på Halloween! :P Gick från nåt med pirat till djävul. Så vet att jag har djävulshorn här hemma, sen har jag köpt en sån där treudd, sen ska jag se över min gaderob med. Måste nog köpa lite saker.. Men men, det ordnar sig. Måste gå o klacka om min stövlar med som jag tänkte ha.. för dom är helt snea på ena foten :P går ju som jag haltar typ.. inte snyggt. Så det får jag fixa imorn!

 

Sitter jsut nu annars o dampar över mitt examensarbete...! Känns som man kommer göra det ett tag framöver... Från början, för ca 1 månad sen, då ville jag skriva om nånting med barn i behov av stöd..men jag kunde aldrig komma på vad... så då sket jag i den idén. Sen på min praktik pratade jag med dem där och kom då fram till att jag kunde skriva om tvåspråkighet i förskolan, nånting om hur förskolan och pedagogerna där arbetar med att främja tvåspråkiga barns inlärning angående språk. Och den idén har jag haft fram tills idag.. Men nu har jag återigen ändrat mig. Efter den ena föreläsningen vi hade idag så blev det uppenbart för mig att jag var tvungen att byta ämne.. Man får nämligen inte skriva om sådant som någon annan redan har skrivit om.. och om tvåspråkighet finns det väldigt mycket..! Så jag skiter nog i det. Så blev nästa frågeställlning att jag kunde skriva om  barn som inte har något språk, och hur förskolan bemöter dessa barn? Men då hittar jag varken tidigare forskning eller litteratur om det.. så det verkar ju också skita sig...

Så nu har jag återigen gått tillbaka till området "barn i behov av stöd", men har då inte tänkt att specificera mig..utan har mer tänkt hur förskolan och pedagogerna bemöter dessa barn (denna forskning finns) och hur de är utrustade inför dessa möten. OCH jämföra detta mellan två olika slags förskolor. DEN forskingen har jag faktiskt inte hittat! Så imorn ska jag ringa till en av dessa förskolor o höra om det är okej för dem att vara med. SEN kanske jag kan sätta igång.. Bara det OK från dem är det jag behöver.. eller ja.. jag behöver ett OK från min handledare med.. men troligtvis ska det väl inte vara några problem... PM-träff med gruppen imorn iaf..så får vi se vad de tror och tycker med..

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0