A beginning of something new...

Imorgon börjar mitt nya liv! JAG BÖRJAR ATT JOBBA!! Jag kommer från och med imorn, hur länge vet jag ej, men iaf, att arbeta som förskollärare på heltid! Jag har vikarierat de senaste 2 veckorna på min arbetsplats, men det har samtidigt kännts som jag jobbat där på redigt liksom. Mina kollegor pratar liksom med mig om sådant som vi väl ska börja med nu så snart och frågar mig massa, och jag har kontakt med föräldrarna och öppning och stängning och allt liksom! Men det känns så bra :). Känns som jag kommer trivas mycket bra, både med barn och personal. Tycker det är mycket viktigt att man trivs med sina kollegor, att man känner att man kan prata med varandra, både om privatlivet och jobbet och det känner jag att jag kan. Det känns bra.

VI ska ha inskolning nu med, som jag är en del i, så det ska bli kul. Få ta lite mer ansvar nu! Men det känns samtidigt lite läskigt..jag har ju aldrig jobbat såhär. Jag har ju gått i skolan hela mitt liv, det är ju det jag känner till och som jag känner mig trygg med. Tidigare har jag ju bara sommarjobbat och det är ju inte riktigt samma sak som att verkligen ha ett heltidsjobb där du ska befinna dig varje dag och ha olika uppgifter. Ibland känns det som att man bara slappar, men jag vet att det kommer mer att göra, det är dokumentation och andra pappersarbeten som kommer in i bilden som jag inte har varit nära liksom...så det blir en del nytt för mig.. Sen kommer det här med fack o a-kassa med.. O jag är inte längre student, så jag måste ändra min försäkring med.. Så en hel del nytt som sagt! Men det ska bli spänannde :). Fr.o.m imorn kan jag alltså titulera mig Förskollärare :). Sen väntar jag bara på att gunnlög ska godkänna min uppsats så att jag sen kan skicka efter mitt examensbevis och sedan få lite högre lön med! trodde det var mer också..så måste kolla upp det där också.

 

Men iaf så ligger det till! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Så roligt för dig! Äntligen är du klar och har ett jobb! :) Skönt att du trivs så bra!

2011-01-23 @ 23:29:21
URL: http://blomklocka.blogg.se/
Postat av: anna

tack gumman och kul du fått jobb ju gummsi..vi måste ses snart. saknar dig älskar dig <3<3<3<3

2011-01-25 @ 18:18:24
URL: http://blacknalyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0