Hej igen

Kanske är dags att uppdatera här nu...? :P Var visst snart en månad sen.. men har haft annat att göra än att sitta vid datorn.. Kan ju ta en liten uppdatering iaf :).

Åkte hem för julen den 22 december..o det tog ju 100 år..! Skulle tagit tåg Norrköping-Nässjö.. Men blev buss, till Lkpg, sen fanns det ingen buss vidare... okej? Så ringde Östgötatrafiken, så då fick jag och en tjej till en taxi! :P det var fult :P men skönt också..men tog ju lite tid.. men kom ju hem iaf :) o tack o lov att jag slapp betala! ;P. Fick åka till Eksjö t.om ;) inte illa. haha.

Sen när jag kom hem så fick jag iaf lite mer födelsedagspresenter, t.ex smink, lotter och en KAMERA!!! :D wiiie! Så nu har jag en fin o bra digitalkamera igen, äntligen!. Så fin är den :).

Sedan var det julfirande, det var lugnt. Var hos farmor en sväng på julaftonsförmiddagen, sen var vi bara hemma med familjen på kvällen. Sen på juldagen så åkte jag in till Eksjö och festade med Sanna :) det var också mycket trevligt! :) Annandagen ingenting.

I mellandagarna så var vi i Ullared en dag, o shoppade loss :P jag som vanligt kunde ju inte låta bli att handla..trots att jag inte skulle handla för så mycket.. Men fick saker av mamma o pappa med, som i julklapp, så hittade en del saker :). Hittade mig en ny vinterjacka bl.a, så det var nice!
Sen var vi hos mormor en dag. den 30 fyllde ju Sanna år :) grattis! :D så då var vi hos Jessica som bjöd på lunch, sen kladdkaka, och Sanna hade även med sig tårta. det var mums! :) Och trevligt var det med, o sen träffa barnen med var kul :). Sen åkte jag upp till Norrköping igen. Denna gången också omständigt..men 2 bussbyten..tog dubbelt så lång tid än vad det skulle.,.jippie!! not.

Nyårsafton, spenderades stressandes, förbannad och gråtandes hemma, innan jag var klar och Marcus och jag åkte till Linköping för att fira nyår med middag och vänner :). Vi var hos Adde och Bella, och så var Emma och Henke där, o så åt vi tre-rätters. Jag gjorde efterrätten och det blev Gino, mycket omtyckt så det var ju bra! :) Micke och Stoffis joinade också efter middagen. Var en lugn och trevlig nyår! Men var ju inte roligt vid tolvslaget när de regna massa :/. Sen blev både emma o bella påkörda av en taxi..idiot! Men inte så farligt som det låter..men ändå..

Efter nyår sen så skulle jag åka hem igen och denna gången följde marcus med, och då blev det bilresa! Först åkte vi till ljungsbro o låna bilen, sen åkte vi till Kisa och åkte skidor i Tolvmannabacken, det var trevligt :) fastän jag inte är så bra :P var bara andra gången i mitt liv jag åkte.. Kallt var det med.men men. Sen åkte vi iaf hem till Bellö. Sen var vi där tills igår! :) Vi tog det bara lugnt, var ute i snön, sen träffade vi även Martina och Robin och fika en dag :) mycket trevligt!.

Nu är vi iaf hemma igen. Har packat upp mina saker, men inte orkat städa än.. skulle plugga lite med.. trodde min handledare hade gjort massa ändringnar..men jag hitta bara en :S kändes väldigt litet...men men.

Imorn är det planeringsdag med jobbet!

lite mycket info i ett inlägg.men det får ni ta! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0